Header Ads

Breaking News
recent

Ini facebook Palsu!!


Pelajar Universiti Buat Laporan Polis Teman Lelaki Aibkan Dirinya Di Laman Sosial. Dia sudah membuat laporan polis semalam berkenaan penyebaran gambar berkenaan. -GilerKentang

Setiap orang ada pendapat kan
Aqu tukang like pada mengomen yang tegar jerk sebab apa yang dieorang nak sampai kan
Sememangnya benar, memang hidup ni banyak cabaran, dugaan ye dik,

Ni antara komen-komen tegar yang nak menasihati atau menyakiti hati dik ye,
saya tukang copy paste jer,
#-Fb je palsu gambar tu xpalsu..xde gune nk report pon..dh sndri yg bodoh p tngkap gmbr mcm haram tu knp..satu lagi cube bukak fb yg d kata fake..gmbr cherating yg d uplod tu dh lama bkn bulan ni or bulan lps..knp bru skg nk kate fake..sdgkan fb tu dh lame create n gmbr tu dh lame post..
#-Jgn mudah terpedaya laman sosial dunia makin maju mcm2 org blh buat sekarang x perlu nk mengata dia btol atau salah,,,kite cuma bace je tk thu ape yg sbnrnya terjadi jd tk perlu nk mengata,,
#-Acc mgkn palsu.. tp yg lebam2 kt leher masing2 2 original kn dikk.. bkn 1 je lebam.. byk plak 2 lebamnya.. rakus ye nyamok jantan n betina geget kt leher.. dgn bangganya korg menunjuk2 kt public.. klu 1 pic je bleh la ckp pic kena curi ke apa ke.. nie lbh dr 1 pic ko dok post kt album cherating 2.. xcukop pic lebam 2 ko post plak pic mandi dlm blik air.. tindakkn paling pndai ko snap pic ms dlm blik air.. wahhhh sgtttt3 hebat.. terasa diri 2 meletop kn??? Laki n ppuan same2 bebal.. ms syg sggp buat apa pn walaupn bnda 2 mmg akan bg impak yg sgt besar.. tp ble dh putus mula la masing2 nk slhkn antara 1 sama lain., yg laki mgkn org xbape nk ksah sgt.. tp awk 2 ppuan.. apa2 hal pn org akn pndg awk dl.. lg2 awk bertudung.. xkira awk 2 slh ke btol ke.. umpama mcm kt dahi awk dh ada cop yg awk mmg beslh.. nk buat apa2 pn pk la msk2 pk panjang dl ttg akibatnya nnt..

#-dlm hal ni xde istilah lelaki @ perempuan yg salah..
pucuk pangkal pd hati..
tepuk dada tanya iman...
mungkin ade btol gak law pmpuan menayang menaikan nafsu,
TP jika iman kuat di dada,lelaki xkan goyah iman kan?
mgkin ade btol gak kaum wanita teraniya,
TP jika perempuan pndai menjaga maruah diri dan iman diri bnde xkn jd kan..
pucuk pangkal..
tepuk dada sendri,
tnye iman k..
jgn salahkan sesama sendri,
tp cuba la pertingkatkan kualiti iman dalam diri..
waallahualam..

#-kita doakn yg baik2 je utk dia..semoga dia diberi hidayah dan petunjuk Allah..dan semoga kita dan keturunan kita dijauhkan drp perkara2 keji spt itu..insyaAllah..DOA ADALAH SENJATA ORANG ISLAM YG PALING HEBAT..TAK SALAH MENDOAKAN YG BAIK2 UTK ORG LAIN..,INSYA'ALLAH ORG LAIN PON AKAN MENDOAKN YG BAIK2 UTK KITA..JIKA TAK,ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI KE ATAS SGALA YG BERADA DI LANGIT DAN DI BUMI.. (ingatan utk diri sy sndiri juga)

Aqufarysa - Apapun tabahkan diri dik, musibah yang macam ni memang terlalu berat untuk dihadapi,
bertaubatlah, sesungguhnya dosa adik ni cume antara adik dengan Allah, abaikan keritikan dari mereka yang melemahkan semangat adik,sebabnya akhir hayat adik dengan pengomen tegar yang melemahkan semangat adik ni,kite pon tak tahu lagi,kite akan mati dalam keadaan baik ke buruk, jadi tabahkan diri dengan kesabaran, berhijrahlah, mulakan hidup yang baharu, bergantung lah kepada Allah sepenuhnya,insyaAllah Allah akan menunjuk jalan yang lurus, Aqu meminta maaf pada adik sebab tak tahu apa yang sebenarnya berlaku antara adik dan masalah adik, Semoga Allah Merahmati adik




Follow Sini

Google+ Followers

Powered by Blogger.