Manchester City v Tottenham 6-0 (All Goal)


Etihad Stadium, Manchester
Tuan rumah mendahului selepas 14 saat apabila kesilapan Hugo Lloris membawa padah selepas Jesus navas menyepak masuk bola ke gawang spurs 
manakala Alvaro Negredo  dan Sergio Aguero bertukar  posisi untuk meletakkan City 3-0 pada separuh masa.
Aguero sekali lagi menolak masuk dalam jarak 18 meter dengan cross leret dari Negredo dan Navas menambah parah spurs dengan jaringan pada akhir masa.
City telah berjuang di tempat lawan musim ini tetapi di padang mereka, mereka sangat berkuasa dan mampu membelasah lawan di gelanggang sendiri dan mereka sekali lagi dalam posisi yang sempurna di Stadium Etihad, di mana mereka mempunyai rekod 100% menang dalam musim  ini dengan enam kemenangan daripada kesemua perlawanan di gelanggang sendiri, manakala city mempunyai masalah apabila melawat tempat lawan.
Pergerakan hebat Aguero, dan pengusaan tengah padang Samir Nasri, Yaya Toure dan Navas terlalu mengejutkan Spurs kerana kekalahan ini ialah kekalahan terbesar mereka sejak tewas 7-1 kepada Newcastle pada Disember 1996.
Kekalahan itu menebabkan Tottenham hanya mampu mengutip satu mata daripada tiga perlawanan lepas,dan spurs meletakkan diri mereka di tangga kesembilan dalam Liga Perdana Inggeris.

Goal terpantas man city pada masa kini di jaringkan pada minit pertama oleh Jesus Navas

 Negredo menjaringkan goal ke2 city selepas cubaan aguero diselamatkan keeper spurs

 Aguero tenang menjaringkan goal 

Goal cantik Negredo menewasakan penjaga gawang spurs

Post a Comment

0 Comments

Follow Sini