Pahang Juara Piala Malaysia 2013


PAHANG berjaya menamatkan kemarau trofi Piala Malaysia selama lebih dua dekad apabila mengejutkan juara bertahan, Kelantan 1-0 dalam aksi final edisi ke-87 di Stadium Shah Alam, malam tadi.
Lebih manis, ia kejayaan ketiga skuad Tok Gajah mendakap trofi Piala Malaysia selepas muncul juara pada 1983 dan 1992.
Gol tunggal penyerang import Pahang, Matias Ruben Conti pada minit ke-58 sudah cukup untuk memisahkan kedua-dua pasukan dalam aksi yang penuh dramatik itu, sekali gus mengecewakan hasrat Kelantan mempertahankan trofi Piala Malaysia yang dijulang mereka musim lalu.
Pada pertarungan antara pasukan gergasi Pantai Timur itu musim ini, kedua-dua pasukan menampilkan corak permainan seimbang dengan melancarkan serangan berbahaya namun gagal menyudahkan sebarang percubaan pada separuh masa.

Pemain tengah Kelantan, Indra Putra Mahayuddin gagal menggunakan peluang terhidang pada minit ke-18 apabila sepakan percuma daripada jarak 20 meter hanya sedikit melepasi pintu gol Pahang yang dijaga rapi oleh Khairul Azhan Khalid.

Pemain skuad Tok Gajah, R.Surendren hampir meletakkan pasukan berkenaan di hadapan pada minit ke-27 namun sepakan beliau terkena tiang gol Kelantan.

Sumber : hmetro / kosmo



Post a Comment

0 Comments

Follow Sini