Header Ads

Breaking News
recent

Bukan Senang Wo nak Jaga Solat


Da jadi kebiasaan solat Last time..
tu yang masalah besar buat diri aku khasnya..
Kadang-kadang tertinggal solat..
Terpaksa khado' dan berazam takmo tinggalkan lagi..
Tapi perkara tu tetap berulang lagi..
Abis cite istigfar atau kadang2 solat sunat taubat..
Tapi tetap akan berulang lagi..

Ni lah kita iman Akhir zaman..
Zaman kita sebelum ni..
Contoh para sahabat,tertinggal solat sebab terleka buat keje kat kebun..
Terus di sedekahkan kebun yang tersayang tu terus..
Sebabnye cube "tak dpt takbiratul Ihram dengan Imam"
Subahanallah..
kalau kitalah,terleka main HP Samsung S3..
Blh tak kite sedekah kat org terus yg kite syg tu erk?
Heheeheh Komfirm kalau buat pon lepas tu nangis tak henti2..



Lagi satu zaman kita buat dosa tak rasa apa-apa..
zaman para sahabat..
Buat dosa kecil pon dah rase mcm..
Tengah duduk tepi gunung yang nak hempap die..
Ape makne tuh??
maknenye RISAUNYA die bagaikan risau sorang yg duduk
Tepi gunung yang hampir2 nak hempap die..
Tu dosa kecil.. blum dosa Besar..
Ni la namanya Seorg Mukmin Sebenar..
Org Muslim mcm kite belum sampai Darjat mcmnie..
Wallahu-Alam..


Follow Sini

Google+ Followers

Powered by Blogger.