VIDEO SEDIH ! Kasih Emak


Subhanallah Kasih Sorg Emak, tak dapat digantikan apa yang emak kita buat pada ketika dulu hingga sekarang, nak digantikan dengan apa yang pernah emak buat pada kita, tetap tak sama nilainya,
VIDEO atas ialah video UAI sedikit sebanyak memberikan kita satu peringatan untuk diri kita yang selalu alpa dan lupa, semoga Allah Taala memberikan kita nikmat mati dalam Islam dan diamponkan segala dosa-dosa kita, Aminnn Ya rabbal-alamin

Ajib Apa yg UAI kata, aku telah nampak depan mata aku sendiri sekarang, bagaimana Ayah aku menjaga nenek aku, Subhanallah.. Nenek aku bukanlah seorg yang makan banyak, tapi selera makan nenek aku juga ikut pada org yg hidangkan makan dan org yg temankan makan, kadang kala Adik-adik atau mak aku yg sediakan makan untuk nenek, tp nenek cume makan berapa suap aje, 
tapi kalau ayah aku yang hidangkan , subhanallah, berselera, tak tau apa yang ayah kata pada nenek,  tu la hakikatnya sampaikan nenek makan bertambah, lagi dan lagi, Macam 2 hari lepas aku balik ke rumah sebab nak tengok Bola Piala FA Kelantan VS Felda kalau tak salah, masa tu nenek tengah makan dengan ayah, ayah abis makan, ayah suruh aku tambah nasi, aku tengok pinggan ayah kosong, ingatkan tambah nasi untuk ayah, rupanya tambah nasi untuk nenek, padahal waktu tu aku tengok masih ada sikit nasi (3-4 suap) dalam pinggan nenek, Subhanallah..
Semoga kami sentiasa dijadikan org yang bertaqwa dan org yang mentaati pada ibu dan ayah..

Post a Comment

0 Comments

Follow Sini